연구업적
논문 (최근 3년간의 실적)
년도 | 제목 |
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2020-11-01 | Color effects in green advertising |
2020-10-25 | Customer reactions to bank hypocrisy: the moderating role of customer-company identification and brand equity |
2019-10-21 | Leveraged brand evaluations in branded entertainment: Effects of alliance exclusivity and presentation style |
2019-06-24 | Text versus pictures in advertising: effects of psychological distance and product type |
2019-06-01 | Is that coffee mug smiling at me? How anthropomorphism impacts the effectiveness of desirability vs. feasibility appeals in sustainability advertising |
2019-04-09 | Social exclusion influences on the effectiveness of altruistic versus egoistic appeals in charitable advertising |
2019-02-28 | PERSONAL VALUES, PERCEIVED CONSUMER EFFECTIVENESS, AND DEMOGRAPHIC EFFECTS ON GREEN PURCHASE BEHAVIOR IN KOREAN CONSUMERS |
2018-04-30 | 친환경제품 광고에 대한 소비자 반응에 미치는 메시지 프레이밍 효과에 관한 연구 |
상훈 (최근 3년간의 실적)
년도 | 제목 |
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2020-08-21 | 2019학년도 학술상 |
연구수탁 (최근 3년간의 실적)
년도 | 제목 |
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2019-01-01 | [3-3차년도] 문화와 지속가능 광고:친환경 캠페인 메시지 지각에 관한 한국과 미국소비자 차이 연구 |
2018-04-01 | 지속가능 설득커뮤니케이션에 있어서 확신적 메시지와 제품 할인의 효과 : 미국소비자와 한국소비자 비교 |
2018-03-02 | [3-2차년도] 문화와 지속가능 광고:친환경 캠페인 메시지 지각에 관한 한국과 미국소비자 차이 연구 |