연구업적

논문 (최근 3년간의 실적)

테이블 이름 - 년도 및 제목
년도 제목
2020-11-01 Color effects in green advertising
2020-10-25 Customer reactions to bank hypocrisy: the moderating role of customer-company identification and brand equity
2019-10-21 Leveraged brand evaluations in branded entertainment: Effects of alliance exclusivity and presentation style
2019-06-24 Text versus pictures in advertising: effects of psychological distance and product type
2019-06-01 Is that coffee mug smiling at me? How anthropomorphism impacts the effectiveness of desirability vs. feasibility appeals in sustainability advertising
2019-04-09 Social exclusion influences on the effectiveness of altruistic versus egoistic appeals in charitable advertising
2019-02-28 PERSONAL VALUES, PERCEIVED CONSUMER EFFECTIVENESS, AND DEMOGRAPHIC EFFECTS ON GREEN PURCHASE BEHAVIOR IN KOREAN CONSUMERS
2018-04-30 친환경제품 광고에 대한 소비자 반응에 미치는 메시지 프레이밍 효과에 관한 연구

상훈 (최근 3년간의 실적)

테이블 이름 - 년도 및 제목
년도 제목
2020-08-21 2019학년도 학술상

연구수탁 (최근 3년간의 실적)

테이블 이름 - 년도 및 제목
년도 제목
2019-01-01 [3-3차년도] 문화와 지속가능 광고:친환경 캠페인 메시지 지각에 관한 한국과 미국소비자 차이 연구
2018-04-01 지속가능 설득커뮤니케이션에 있어서 확신적 메시지와 제품 할인의 효과 : 미국소비자와 한국소비자 비교
2018-03-02 [3-2차년도] 문화와 지속가능 광고:친환경 캠페인 메시지 지각에 관한 한국과 미국소비자 차이 연구